| |
 |
| Sağlık |
 |
|
| |
 |
|
Hayat kurtaran üç vitamin...
|
 |
|
|
|
 |
| ABD, Fransa ve İtalya'da yapılan araştırmalara göre, üç vitaminin bilinenin dışında da faydası var. |
 |
|
12 Eylül 2007 Çarşamba 11:21 |
 |
|
 |
|
Bilim adamları tarafından açıklanan 3 araştırma vitaminlerin mucizevi özelliklerini ortaya koydu. Buna göre C vitamini kanser riskini azaltıyor, D vitamini ömrü uzatıyor, E vitamini ise kadınlarda damar tıkanıklıklarını önlüyor. İşte sonuçlar:
C vitamini:
ABD’de Johns Hopkins Üniversitesi’nin yaptığı araştırmaya göre, C vitamini ve diğer antioksidanlar, ’HİF-1’adı verilen proteini nötralize ederek, bazı kanserli tümörlerin gelişimini engelliyor. Kanser hücrelerinin yaşamlarını sürdürebilmeleri HİF-1 adı verilen proteine bağlı bulunuyor.
D vitamini:
Fransa ve İtalya’da yapılan araştırmalar ise düzenli D vitamini alanların, almayanlara oranla daha uzun yaşayabileceklerini belirledi. 60 bin hasta üzerinde yapılan araştırmada, düzenli D vitamini alanlarda ölüm riskinin yüzde 7 oranında azaldığı tespit edildi. Bu vitamin aynı zamanda sağlıklı dişler, kemikler, sinir hücreleri ve bağışıklık sisteminin düzenlenmesinde de önemli rol oynuyor.
E vitamini:
E vitamininin, damar tıkanıklığı vakası tespit edilen kadınların yüzde 21’inin üzerinde olumlu etkisi tespit edildi. Uzmanlar kesin olmamakla beraber E vitamini ve damar tıkanıklıkları arasında bağlantı bulunabileceğini fakat bunun için daha fazla araştırma yapılması gerektiğini belirtiyorlar.
|
|
|
| Yorumlar -
Yorum ekle |
Bu haber henüz yorumlanmamış...
|
|
 |
| Kategorideki diğer haberler |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
 |
|
|
 |
|
|
 |
|
|
 |
| Hava
Durumu |
|
|
ANKARA
9 / -3 C°
|
|
|
 |
| Piyasalar |
|
Alış |
Satış |
|
| USD |
1,5624 |
1,5699 |
 |
|
EURO |
2,0039 |
2,0136 |
 |
| GBP |
2,3989 |
2,4114 |
 |
|
|
 |
|
|
 |
|
|
|